27 Αυγ 2018

ΔιαβάΖω : Η Ιστορία της Θεραπαινίδας / Μάργκαρετ Άτγουντ

Γεια και χαρά, Χαρά εδώ !



Τι κάνετε; Πως είστε; Σήμερα, θα σας γράψω για ένα βιβλίο που διάβασα φέτος το καλοκαίρι και που ήταν ένα από τα βιβλία που με έβαλε σε πολλές σκέψεις, σχετικά με το αν ''σήμερα'' γράφονται σπουδαία βιβλία που θα μείνουν στην ανθρωπότητα! Αν δηλαδή υπάρχουν σημερινά βιβλία, που σε λίγα χρόνια θα αποτελούν σημέιο αναφοράς όχι μόνο για τη λογοτεχνία, αλλά για την εξέλιξη - η μη - του κόσμου. Νομίζω πως το συγκεκριμένο βιβλίο, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα!




Είναι Η Ιστορία της Θεραπαινίδας, της Μάρκαρετ Άτγουντ, από τις εκδόσεις Ψυχογιός !




Στη σκοτεινή και δυστοπική Δημοκρατία της Γαλαάδ οι γυναίκες που επιλέγονται για τον ρόλο της θεραπαινίδας έχουν έναν σκοπό. Να αναπαράγουν παιδιά για τις οικογένειες των Κυβερνητών. Όσες δεν τα καταφέρνουν βρίσκουν φρικτό θάνατο κρεμασμένες στο Τέιχος ή στέλνονται στις Αποικίες όπου πεθαίνουν από ραδιενέργεια. Έτσι και η πρωταγωνίστρια μας, η Τουφρέντ, έχει κληθεί να παίξει το ρόλο της  ως θεραπαινίδα. Η Τουφρέντ που μας διηγείται την καθημερινότητα της, τη δυσκολία και τον κίνδυνο όταν δεν μπορεί να μείνει έγκυος, τις ιδιαίτερες και παράνομες σχέσεις που αναπτύσει με τον Κυβερνήτη της και έναν άντρα κλειδί, αλλά και τις αναμνήσεις της. Γιατί πρίν από αυτό είχε μια φυσιολογική ζωή...



Το βιβλίο γράφτηκε το 1985, και εκδόθηκε ξανά από τις εκδόσεις Ψυχογιός το 2018. Έχει κερδίσει πλήθος βραβείων, ενώ έχει μεταφερθεί και στην μικρή οθόνη από το Netflix. Βέβαια η πρώτη μόνο σεζόν βασίζεται στο βιβλίο.




Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ, και αυτό γιατί τα δυστοπικά μυθιστορήματα είναι μια αγαπημένη μου κατηγορία. Ίσως γιατί πίσω από τη μυθοπλασία κρύβουν μια ακόμη πιο σκοτεινή αλήθεια. Έτσι έγινε και με αυτό το βιβλίο. Με έντονες θρησκευτικές, πολιτικές, σεξουαλικές, οικονομικές και κοινωνικές αναφορές μέσα από την ιστορία της Τουφρέντ βλέπουμε την ιστορία πολλών γυναικών, που ζουν μεταξύ μας μέχρι και σήμερα.




Εντύπωση μου έκανε η αφήγηση, η οποία ακολουθούσε το ρυθμό της ιστορίας. Χωρίς πολλές λεπτομέρειες, σφτιχτή και δυνατή, σε βάζει στην ιστορία, και ακόμα και στα πιο ''συναισθηματικά'' κομμάτια, κατάφερε να αποφύγει τη μελούρα. Επίσης η μετάφραση είναι του Αύγουστου Κορτώ, και ναι, σε πολλά σημεία ''Κορτίζει''... 




Κάτι που δε μου άρεσε και θα το πω, είναι το εξώφυλλο, γιατί είναι από τη σειρά, και εμένα η αλήθεια είναι πως δε μου αρέσουν αυτά τα εξώφυλλα.




Αυτή λοιπόν είναι η Ιστορία της Θεραπαινίδας, που με έκανε να σκεφτώ πόσες...θεραπαινίδες ζουν σήμερα κοντά μας. Που δε μπορούν να διαβάσουν, να έχουν οικονομική ανεξαρτησία, που πρέπει να φοράνε ''στολές'' και ''προσωπεία'' για να μπορέσουν να ακολουθήσουν τον...''σκοπό'' που τους έχει επιβάλει η δική τους Γαλαάδ.




* Το βιβλίο Η Ιστορία της Θεραπαινίδας της Μάρκαρετ Άτγουντ μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Share this PostPin ThisShare on Google PlusEmail This

5 σχόλια:

  1. Ωραία το παρουσιάζεις, το έχω στο πρόγραμμα να το διαβάσω κάποια στιγμή αλλά θα το κάνω στα αγγλικά, το μόνο σίγουρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιχάλη η αλήθεια είναι ότι και εγώ θα ήθελα να το διαβάσω και στα αγγλικα!

      Διαγραφή
  2. Ξεκίνησα να βλέπω τη σειρά μετά από παρότρηνση φίλης.. μετά ανακάλυψα ότι βασίζεται σε βιβλίο.. διάβασα στο ..γρήγορα την περίληψη από το wiki (ναι, δεν το πήρα το βιβλίο) αλλά μου φάνηκε πολύ.. βαρύ το τέλος.. μου θύμησε οργουελιανό 1984 οπότε το απέφυγα.. στο συγκεκριμένο θα προτιμήσω τη σειρά.. (είναι ακόμη στον 2ο κύκλο.. ελπίζω σε καλύτερο τέλος ; ) )
    και ναι, γράφονται καλά βιβλία και τώρα ..απλά είναι σπάνια.. νομίζω το 1Q84 του Μουρακάμι - που δεν είναι δυστοπικό αλλά λίγο προς το φανταστικό- είναι μια απάντηση.. what do you think?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι , θυμίζει Όργουελ ίσως, όμως εγώ αγαπώ τα δυστοπικά μυθιστορηματα και γι'αυτό το λάτρεψα! Μουρακάμι δεν εχω διαβάσει ακόμη, αλλά είναι στη λίστα, όπως και η σειρά !!!

      Διαγραφή
  3. Δεν εχω διαβασει το βιβλίο αλλά εχω στα υπόψιν μου τη σειρά. Καλή σεζόν Χαρά μου με πολλές πολλές βιβλιοπαρουσιάσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Copyright © by Jiubilo. All rights reserved. Powered by Blogger. Designed by El Design